HRONO HLEB

Hrono ishrana je balansiran način ishrane koji prati rad metabolizma.  Ako želite da jedete, a da budete mršavi, onda je hrono ishrana pravo rešenje za Vas. Iako je smišljena u Francuskoj još 1986. godine, kod nas je tek sada u ekspanziji. U ovoj ishrani ne morate da vodite računa o broju kalorija i količini hrane, ali morate da jedete u određeno vreme i da pravilno kombinujete namirnice.

Osnovno pravilo je da razmak između obroka bude minumum četiri, a maksimum šest sati, idealno pet.

Naš hrono hleb sadrži:

  • integralno pšenično brašno T-1100
  • heljdino brašno
  • natopljena mešavina zrnevlja prelivena kiselim ražanim testom (pasterizovano ražano kiselo testo, zrno raži, seme susama, suncokreta, mak, seme braon lana, seme žutog lana, zrno pšenice, zrno spelte)
  • semenke lana
  • ražano kiselo testo
  • tostovano ječmeno brašno
  • kuhinjska so
  • kompleks enzima 

ĆABATA

Ćabata u prevodu znači „papuča”. Ime je dobila zbog uobičajenog pljosnatog, širokog i izduženog oblika hleba. Ćabata potiče iz severne Italije a danas je popularna u celoj Evropi, posebno u Skandinaviji. Prvi ju je pripremio i plasirao na tržište Arnaldo Kavalari 1982. godine u Veneciji, u pekari u mestu Rovigo. Ćabata je vrsta hleba koja najbolje odražava italijansko uživanje u životu. Njegove odlike su izrazito hrskava, aromatična kora i šupljikava sočna sredina. U „Novoj Pekari“ ćabata se pravi ručno, na tradicionalan način, po receptu majstora pekarstva Miša Paunovića. Komade testa nije moguće mašinski obrađivati jer bi se time izgubile velike šupljine, koje su na rubovima glatke i masno sjajne a po kojima je ćabata prepoznatljiva. Vrhunski kvalitet se postiže izrazito mekanom i dugotrajnom ručnom obradom testa, što uzrokuje nepravilne i nejednake komade ovog hleba. Sirovine za izradu ovog hleba su vrhunsko pšenično brašno, pšenično kiselo testo, so, sladno brašno i malo bosioka.

MANASTIRSKI

Preporučujemo za ishranu dijabetičara. Napravljen je od ražanog i ječmenog brašna. Recepti monaha i monahinja u srpskim manastirima su viševekovnom tradicijom prilagođeni potrebama tela. Hleb i jelo se nikada ne bacaju, što ostane od ručka posluži se za večeru. Osnovni sastojci manastirskog hleba čine ga izuzetno zdravim jer ishrana sa niskim glikemijskim indeksom smanjuje apetit i masne naslage. Pripremljen je od žitarica izuzetno bogatim vlaknima, kalcijumom i gvožđem. Ječam, koji je sastojak ovog hleba, bogat je nezasićenim masnim kiselinama koje smanjuju holesterol u krvi.

RAŽANI

BEZ ADITIVA, VEŠTAČKIH BOJA I AROMA, ovaj hleb se preporučuje za smanjenje apetita i masnih naslaga. Osnovni sastojci su ražano i pšenično brašno. Ima nizak glikemijski indeks za razliku od belog hleba pa je pogodan za osobe sa dijabetisom. Raž je pored pšenice i kukuruza jedina žitarica koja nema omotač oko zrna i može se koristiti u ishrani u prirodnom obliku, bez dodatne tehnološke obrade. Raž ima mnoga pozitivna svojstva na zdravlje, koristi se u prevenciji šećerne bolesti, anemiji, bazetove bolesti, tegoba u klimaksu, migrene, zatvora.

VODENIČAR

BEZ ADITIVA, VEŠTAČKIH BOJA I AROMA, preporučujemo za aktivna creva. Sačinjen je od pšeničnih mekinja, ingegralnog brašna od celog zrna i pšeničnog brašna. Jedan od osnovnih principa pravilne i uravnotežene ishrane jeste svakodnevna upotreba integralnih žitarica. Pšenične mekinje su deo omotača pšeničnog zrna. Utiču na aktiviranje raznih funkcija creva (peristaltika i sekrecija) i imaju laksativno dejstvo. Sadrže veće količine rastvorljivih celuloznih vlakana i kao takve mogu imati uticaj na smanjenje holesterola i prevenciju srčanih oboljenja.

 

HELJDIN

BEZ ADITIVA, VEŠTAČKIH BOJA I AROMA, heljdin hleb jača organizam, podmlađuje krvne sudove, otklanja umor. Heljda pozitivno utiče na pamćenje i koncentraciju. Doprinosi pravilnom radu creva pa se preporučuje osobama sa probavnim smetnjama, rekovalescentima i starijim osobama. Heljda je poreklom iz Azije. I pored izuzetno visoke hranljivosti vrlo malo se koristi u ishrani. Neka od lekovitih svojstava heljde su: jača otpornost kapilara i utiče na snižavanje visokog krvnog pritiska, sprečava krvarenje, pomože kod bolesti želuca, parazitskih oboljenja, bolesti kože i proliva.

SPELTIN

BEZ KVASCA, VEŠTAČKIH BOJA, EMULGATORA I KONZERVANSA
Spelta ili krupnik, koja je rasla kao samonikla, najsavršenija je po sastavu hlebna žitarica. Predstavlja prirodan izvor zdravlja pa se svrstava u lekovito bilje. Ljudi su je koristili za ishranu i pre nove ere. Zbog niskog prinosa i teškog uklanjanja opne, pala je u zaborav. Njeno zrno je zaštićeno od štetnih atmosferskih uticaja sa osam opni. Kako je napredovala tehnologija prerade spelte, ona se ponovo našla na našoj trpezi. Preporučuje se njena upotreba od najmlađih dana zbog izgradnje otpornosti organizma na negativne uticaje okoline.

DOBRE OSOBINE SPELTE: pospešuje varenje i ubrzava pražnjenje creva, normalizuje telesnu težinu, preporučuje se dijabetičarima, ojačava imunitet, ojačava nervni sistem, potpomaže stvaranje crvenih krvnih zrnaca, alergije i osetljivost na gluten su veoma retki, sadrži veliku količinu kalcijuma.
Dugotrajna upotreba obezbeđuje svežinu i izdržljivost organizma i u poznim godinama. Proizvodi od spelte se preporučuju zdravima, sportistima, bolesnima, onima koji su izloženi stresu, nezavisno od starosnog doba. Zrno spelte sadrži znatno više esencijalnih aminokiselina leucina, metionina i fenilalanina u poređenju sa običnom pšenicom. Od fenilalanina stvara se dopamin i dva hormona noradrenalin i adrenalin. Nedostatak dopamina, pod određenim uslovima, može izazvati Parkinsonovu bolest. Noradrenalin i adrenalin su odgovorni za dobro raspoloženje. Njihov nedostatak može da dovede do teške depresije. Oba hormona su odgovorna za regulaciju nivoa šećera u krvi. Triptofan pospešuje sintezu serotonina, odnosno hormona koji utiče na raspoloženje i psihičku ravnotežu. Zato korišćenje spelte u ishrani preventivno, čuva ljudski organizam od tih bolesti, a osim toja jača i imunitet. Spelta je veoma bogata mineralnim materijama, mikroelementima i vitaminima. Ima znatno veći sadržaj vitamina B1 i B2 i nijacina od obične pšenice. Značajan je veoma visok sadržaj selena čiji nedostatak doprinosi pojavi raka.

 

MORSKA RIBA

Morska riba i plodovi mora su veoma lekoviti, čiste creva i čuvaju telo od infarkta. Visoki sadržaj belančevina podstiče razmenu materija, a samim tim i sagorevanje masti. Na našem meniju su najkvalitetnije vrste skuše, oslića i girice. Skuša spada u sitnu plavu ribu koja je polumasna i bogata omega-3 masnim kiselinama koje regulišu količinu hormona leptina (ubrzavaju metabolizam). Omega-3 masne kiseline umanjuju opasnost od nastanka krvnih ugrušaka i snižavaju krvni pritisak. Morska riba je bogata i mineralnim solima (jodom, kalijumom, natrijumom i bakrom) i vitaminima B grupe koji su dragoceni za pravilan rad nervnog sistema. Nutricionisti preporučuju da se riba i morski plodovi na jelovniku nalaze 2-3 puta nedeljno. Riba se u hladnom stanju koristi u raznim situacijama a uz odgovarajuće piće je pravo zadovoljstvo.

PILETINA

Zbog blagotvornog dejstva na organizam, pileće meso spada u veoma zdravu hranu. Piletina je lako svarljiva, visoke biološke vrednosti i sa optimalnim sadržajem belančevina. Teško je naći više dobrih osobina u jednoj namirnici. Pileće meso sadrži malo kalorija (97 na 100 grama belog mesa, 130 u mesu bataka), zavidnu količinu proteina (od 22 do 28 grama) koji su neophodni za obnavljanje tkiva i stvaranje hormona, enzima i antitela, aminokiseline važne za metabolizam mišića i izbacivanje toksina nastalih kada organizam izložimo povećanom fizičkom naporu. Piletina predstavlja idealnu hranu za decu, starije ljude i osobe koje žele da smršaju. Odlična je zamena za crveno meso tokom cele godine. Ljudi koji jedu meso a žele da smanje unos masi, trebalo bi da jedu piletinu. Najmanji sadržaj masti je u pilećim prsima. U Novoj Pekari za naše ukusne, sočne i hrskave piliće koristimo piletinu ekstra A klase, kompanije "Perutnina Ptuj", koja u potpunosti ispunjava najviše standarde kvaliteta i sigurnosti.